VEFA YÜKSEKÖĞRENİM ERKEK ÖĞRENCİ YURDU
Bu aşamada e-posta adresinin doğru girilmiş olması büyük önem taşır. Kayıt aşamasında cep telefonunuza gelen doğrulama kodu ile birlikte portala giriş yapabilirsiniz. (Yabancı öğrencilerimiz de doğrulama kodu sms yerine e-posta olarak gönderilmektedir.) Sorun yaşayan öğrencilerimiz [email protected] adresi üzerinden iletişim kurabilirler.
İlim Yayma Vakfı, kurulduğu günden bugüne yarım asırdır ilmin yayılması gayesiyle ülkemizin akademik camiasına çok sayıda ilim adamı kazandırmış, eğitimin her kademesinde gerçekleştirdiği yatırım ve faaliyetlerle “güzel insan” yetiştirmeyi hedeflemiştir. Bu düsturla hizmetlerine devam eden vakfımız, 2021 yılında hizmete başlayan Vefa Yükseköğrenim Erkek Öğrenci Yurdu ile Vefa’da toplamda 200 kişilik kapasite ile hizmete devam etmektedir.
BAŞVURU ŞARTLARI
- a- Yalnızca İstanbul’da bulunan üniversitelerde lisans eğitimi görecek öğrenciler başvuru yapabilir.
- b- Başvuru durumunda olan öğrencinin 2005 ve sonrası doğum tarihli olması gerekmektedir.
- c- Ailesinin İstanbul dışında ikamet etmesi gerekmektedir.
- d- Yalnızca Hazırlık ve 1. Sınıf öğrencileri başvurabilir.
- e- Başvuruda bulunan öğrencilerin alttan dersi olmaması gerekmektedir.
- f- İstenen bilgi, belge ve güncel biyometrik veya vesikalık fotoğrafınızı yükleyerek başvuru işlemini tamamlamanız gerekmektedir.
- g- Başvuru işleminizin başarılı olduğunu bildiren e-posta, kaydetmiş olduğunuz e-mail adresinize gönderilecektir. (Güncel e-mail adresinizi kullanmanız gerekmektedir)
- h- Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra iptal veya değişiklik işlemi mülakatların başlamasından 1 gün öncesine kadar yapılabilir. Bu tarihten sonra iptal ve değişiklik işlemi öğrenci tarafından yapılamamaktadır.
- ı- Aynı T.C kimlik numarası ve cep telefonu ile birden fazla başvuru yapılamamaktadır.
- Önemli Not : Hukuk lisans ve tüm lisansüstü öğrencileri Süleymaniye Yurduna başvurmaları gerekmektedir.
YURT KABUL SÜRECİ
- a- Başvurusu alınan öğrencilere mülakat için, iletişim bilgileri üzerinden daha sonra belirtilecek mülakat tarihi aralığında randevu verilir.
- b- Mülakatlar, verilen randevu tarihi ve saatinde Genel Merkez binamızda yüz yüze olarak gerçekleştirilir.
YURT BAŞVURU SÜRECİ
- a- Yurt başvuruları, çevrim içi üyelik oluşturularak yapılacaktır. Başvuru sonuçları ve güncellemeler, oluşturduğunuz üyelik üzerinden görüntülenebilecektir.
- b- Başvuru sonuçları e-posta ve SMS olarak öğrencilere gönderilecektir.
- c- Yurda kabul edilen öğrencilere ödeme bilgileri SMS ile iletilir.
- d- Ödeme takviminde belirtilen tarihlerde OTS (Okul Taksit Sistemi) işlemlerini gerçekleştirdikten sonra yurda kaydı gerçekleştirilir.
- e- Kabul edilen öğrencilerden, yurt yerleşimi sırasında başvuru sisteminde yüklemiş oldukları kayıt evrakları elden teslim alınır.
YURT BAŞVURU TAKVİMİ
Üniversiteye Yeni Kayıt Olacak Öğrenciler İçin Başvuru Takvimi:
(YERLEŞTİRME SONUÇLARININ AÇIKLANMASI ve ÖSYM takvimine göre tarihler belirlenecektir.)
- Yurt Ön Başvuru: … - … Ağustos 2025 (Saat 23:59)
- Başvuruların Değerlendirilmesi: … - … Ağustos 2025
- Mülakat Süreci: … Ağustos – … Eylül 2025
- Sonuçların İlan Edilmesi: … Eylül 2025
- Ödeme Takvimi: Yurt OTS (Okul Taksit Sistemi) işlemleri … Eylül – … Eylül arasında yapılacaktır. Konaklama hakkı kazanan öğrenci OTS işlemini gerçekleştirdiği takdirde yurda ön kaydı yapılır. Kesin kayıt durumu öğrencinin aşağıda belirtilen ilgili evraklarını yurt idaresine teslim etmesiyle gerçekleşir. Aksi takdirde öğrenci konaklama hakkını kaybeder.
KESİN KAYIT EVRAKLARI
a- Öğrenci Belgesi
b- T.C. vatandaşları için kimlik kartı fotokopisi (Yabancı uyruklu öğrencilerden pasaport fotokopisi)
c- 3 adet vesikalık fotoğraf
d- İkametgâh beyanı (Yabancı Öğrenciler İçin Oturma İzin Belgesi)
e- Adli sicil ve arşiv kaydı belgesi
f- GSB beslenme ve barınma desteği için öğrenci adına açılmış Ziraat Bankası IBAN numarası (Ziraat Katılım Bankası ve veli adına açılmış hesap numarası kabul edilmemektedir.)
g- Yurt ile ilgili kural ve kararların kabul edildiğine dair imzalı “Hizmet Sunum Taahhütnamesi" (Yurt idaresince evrak teslim zamanında temin edilecektir.)
h- OTS için öğrenci ya da velisi adına Albaraka Türk Katılım Bankası hesabı açılmış olması gerekmektedir.
ı- Peşin ödeme yapılacaksa yurt ücretinin ödendiğine dair banka dekontu.
i- Yurda kesin kayıt, yukarıda belirtilen belgelerin yurt yönetimine teslimi ve ilgili taahhütnamenin imzalanması ile gerçekleşir.
NOT: Evrakları tamamlanan öğrencilerin GSB sistemine girişleri yapılacaktır. Evrakları eksik olan öğrencilerin evrakları tamamlanana kadar GSB sistemine girişleri yapılmayacaktır. Bu sebeple eksik yatan beslenme ve barınma desteğinden kurumumuz sorumlu değildir.
NOT: Kesin kayıt sırasında yurt yönetimine teslim edilmesi gereken belgelerin her yıl yenilenmesi zorunludur.
ÜCRET VE ÖDEME KOŞULLARI
NOT 1: Yurdumuzda konaklayacak her öğrenciye GSB'nin belirlediği standart aylık barınma desteği, vakfımız tarafından … ₺' ye tamamlanacaktır. (Örneğin GSB beslenme barınma desteğini … ₺ olarak açıklarsa vakfımız her öğrenciye aylık … ₺ burs verecektir.) / (Örneğin GSB beslenme barınma desteğini … ₺ olarak açıklarsa vakfımız her öğrenciye aylık … ₺ burs verecektir.)
NOT 2: GSB öğrencinin yurtta konakladığı gece kadar barınma desteği sağlamaktadır. GSB kendi sağlayacağı destek üzerinden, öğrencinin yurtta kalmadığı günlerin günlük beslenme ücretini kesmektedir. Beslenme ve barınma desteğini en erken 40 gün sonra öğrencinin kendi hesabına yatırmaktadır.
NOT 3: Uluslararası öğrencilerde, toplam ücretin %30'u peşin olarak tahsil edilecektir.
NOT 4: Yurdumuza kayıt olan ve ÖSYM yerleştirme başarı sıralaması ilk 20.000’deki öğrencilerimize aşağıdaki listede belirlendiği şekilde başarı bursu verilecektir.
* 1-1000 içinde yer alanlara …₺
* 1001-10.000 içinde yer alanlara …₺
* 10.001-20.000 içinde yer alanlara …₺
ÖDEME YÖNTEMİ
• Yurt ücretinizi anlaşmalı olduğumuz Albaraka Türk Bankası üzerinden OTS (Okul Taksit Sistemi) sistemi ile 9 taksite kadar ödeyebilirsiniz.
• Ödemeler … Eylül 2025 – … Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
•Yurt ücretinin tamamını peşin olarak ödemek isteyenler;
• İLİM YAYMA VAKFI İKTİSADİ İŞLETMESİ ‘ne ait;
• Albaraka Türk Katılım Bankası / Fatih Şubesi: TR93 0020 3000 0272 4119 0000 01 IBAN numaralı hesaba yatırabilirler.
•IBAN numarasına yapılan EFT / havaleler de dekont açıklamasına; Vefa Lisansüstü Yurt Ücreti, Öğrencinin Adı Soyadı ve T.C. Kimlik/Pasaport Numarası yazılmalıdır.
• Bankadan yapılacak ödeme sistemi seçeneğinde ilgili banka gelir belgesi talep edebilmektedir.
• Yurda kabul edilmiş ve ödemesini yapmış öğrenci, … Eylül tarihinden önce konaklama hakkından vazgeçerse, yasal mevzuat gereğince ödemiş olduğu ücretin %10'u kesilerek iade edilir. (Yurt yönetimine ayırılış dilekçesi ile bildirmesi gerekmektedir.)
• Öğrenci eğitim yılı içinde kayıt sildirirse, geriye kalan taksitlerin toplam ücretinin %40’ı tahsil edilir.
• Örneğin; Toplam 9 taksit ödemesi olan, ayın 25 günü kalan bir öğrencimizden o ayın taksiti tam ücret olarak ve kalan toplam taksit ücretinin %40’ı tahsil edilir.
NOT 1: 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı … Eylül 2025 – … Haziran 2026 tarihlerini kapsamaktadır ve toplam ücret 9 taksit şeklinde alınacaktır. Aylık taksit tutarı … ₺ olup toplamda … ₺ alınacaktır.
NOT 2: … Haziran tarihinden sonrası için öğrenci konaklamaları yaz dönemi ücretlendirmesine tabidir.(Yaz dönemi ücreti haziran ayı sonunda ilan edilecektir.)
İLETİŞİM WhatsApp: +90 533 069 02 50